یکشنبه ۸ مهر ۱۴۰۳

مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي خبر داد:

پي‌گيري شکايت از اپراتورها با کد 17 رقمي ممکن شد

رگولاتوري

شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۲:۰۰


مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي درباره سامانه پاسخگويي به شکايات رگولاتوري گفت: مطابق پروانه، اپراتورهاي ثابت و سيار موظف به ايجاد سامانه پاسخگويي به شکايات مشترکين و اجراي دستورالعمل اين سازمان هستند.

غلامرضا داداش‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار کرد: مشکلي که در حال حاضر وجود دارد اين است که به برخي از شکايات پاسخي از سوي اپراتورها داده نمي‌شود و شاکيان نيز نمي‌دانند که بايد در اين شرايط به کجا مراجعه کنند.

وي با بيان اينکه سامانه پاسخگويي به شکايات در راستاي ساماندهي وظايف نظارتي سازمان تنظيم مقررات و با نگرش ايجاد رگولاتوري الکترونيکي در دو فاز طراحي شده است گفت: مبناي آن براساس پاسخگويي اپراتورها به مشترکان طبق مفاد پروانه و ايجاد سامانه پذيرش و پاسخگويي در پورتال اپراتورها پايه‌ريزي شده است.

او گفت: در فاز اول، شاکي به سايت اپراتور سرويس‌دهنده مراجعه کرده و پس از درج نوع شکايت خود، کد 17 رقمي پيگيري از سايت اپراتور را دريافت مي‌کند، اپراتور بايد طبق توافق انجام شده با رگولاتوري، در مدت زمان مشخص و تعيين شده به شکايت شاکي پاسخ دهد.

وي ادامه داد: درصورت رسيدگي نشدن به شکايت شاکي در مدت زمان تعيين شده، شاکي مي‌تواند با مراجعه به سامانه جامع سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي و وارد کردن کد 17 رقمي که از سايت اپراتور دريافت کرده، موضوع شکايت و پاسخگو نبودن اپراتور را پيگيري کند.

وي تاکيد کرد: در اين کد 17 رقمي نوع شکايت، مصاديق آن، تاريخ شکايت و بقيه موارد مرتبط مشخص مي‌شود؛ متاسفانه اپراتورها در اين زمينه مقاومت مي‌کنند که اين سامانه فعال نشود که البته جلساتي با اپراتورها داشتيم و به آن‌ها اخطار داديم که اين سامانه را فعال کنند که تا دو هفته آينده اين موضوع را حل خواهيم کرد.

مدير کل نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي سازمان تنظيم مقررات با بيان اينکه فاز اول سامانه پاسخگويي به شکايات مشترکان سرويس‌هاي ارتباطي، راديويي و فناوري اطلاعات راه‌اندازي شده است اظهار کرد: در حال حاضر اپراتورها براي خودشان سامانه شکايت دارند و شکايات مردم را پيگيري و بررسي مي‌کنند ولي از نظر ما تمام شکاياتي که شاکي را راضي نمي‌کند، بايد به رگولاتوري ارجاع داده شوند تا پيگيري و بررسي شوند که البته رگولاتوري، صف اول رسيدگي به شکايات را اپراتور مي‌داند نه سازمان تنظيم مقررات.

داداش‌زاده، کاهش زمان پاسخگويي به شکايات، طرح و پيگيري شکايات به‌صورت الکترونيکي و بدون نياز به مراجعه حضوري و نظارت هوشمند را از مزاياي سامانه جامع پاسخگويي به شکايات عنوان و تصريح کرد: رگولاتوري از طريق مناطق هفتگانه و دفاتر نظارت بر سرويس‌هاي ارتباطي، راديويي و فناوري اطلاعات موضوع شکايات را پيگيري کرده و براي پاسخگويي و حفظ حقوق مشترکان اقدام لازم را انجام خواهد داد.

دیدگاه ها و نظرات :

captcha
ارسال
اشتراک گذاری مطالب

آخرین مطالب آرشیو

پربیننده‌ترین مطالب آرشیو